سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود نرم افزار کامپیوتر و اندروید


نیازمندیهای مهناد -درج آگهی رایگان - تبلیغات رایگان - تبلیغات اینترنتی - خرید و فروش بی واسطه

نظر
&

نشست شورای‌امنیت برای بررسی معامله‌قرن


 

 

  • نشست شورای‌امنیت برای بررسی معامله‌قرن
    به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، الجزیره مباشر از آغاز نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی طرح الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی خبر داد.

    این در حالیست که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد پیشتر در گزارشی با بیان اینکه الحاقِ بخش‌هایی از کرانه باختری اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی «نقض جدی و فاحش حقوق بین الملل» است، از این رژیم غاصب مصرانه خواست تا این طرح‌های الحاق را کنار گذارد.

    در این گزارش که خطاب به شورای امنیت پیرامون مناقشه اسرائیل- فلسطین منتشر شد، گوترش الحاق کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی را «نابودکننده» تمام امید‌ها برای انجام مذاکرات جدید و در نهایت دستیابی به یک راه حل دو دولتی دانست.

    وی در این گزارش با تأکید بر اینکه این اقدام اسرائیل «تلاش‌ها برای پیشبرد صلح منطقه‌ای را تهدید می‌کند»، از رژیم صهیونیستی خواست تا طرح‌های الحاق خود را کنار گذارد.

    دبیرکل سازمان ملل با اشاره به وجود مخالفت‌ها با این الحاق به ویژه در میان مردم اسرائیل گفت: «اگر [الحاق]اجرا شود، نقض جدی حقوق بین الملل از جمله منشور سازمان ملل خواهد بود.. این فاجعه‌ای برای فلسطینیان، اسرائیلیان و منطقه خواهد بود».

    شایان ذکر است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیشتر اعلام کرده بود که فرآیند الحاق کرانه باختری از یکم ژوئیه آغاز می‌شود. این طرح‌ها شامل الحاق شهرک‌های یهودی نشین واقع در کرانه باختری و همچنین دره استراتژیک رود اردن است.