سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود نرم افزار کامپیوتر و اندروید


نیازمندیهای مهناد -درج آگهی رایگان - تبلیغات رایگان - تبلیغات اینترنتی - خرید و فروش بی واسطه

نظر
&

چرایی افزایش قیمت خودرو از زبان یک مقام مسئول / جدیدترین خبر از کمک ودیعه اجاره مسکن / چه عواملی باعث شد قیمت دلار در سراشیبی قرار بگیرد؟


 

 

  • چرایی افزایش قیمت خودرو از زبان یک مقام مسئول / جدیدترین خبر از کمک ودیعه اجاره مسکن / چه عواملی باعث شد قیمت دلار در سراشیبی قرار بگیرد؟

    تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

    به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون بورس هفته بعد چه می‌شود؟ همتی: کانال انتقال سیاست‌ها، دالان نرخ سود است، کاهش 450 تومانی قیمت دلار در صرافی‌های مجاز، 80 درصد مرز‌های تجاری ایران باز شد و کاهش قیمت نفت با رکورد ابتلا به بیماری کووید 19 در برخی ایالات‌ آمریکا را در بر دارد.

    بورس هفته بعد چه می‌شود؟

    بورس هفته آینده در حالی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد که روند قیمت در بازارهای رقیب، یعنی دلار و طلا از صعودی به نزولی تبدیل شده‌اند، معاملات صندوق دارایکم آزاد خواهد شد و در همین حال سیاستگذاران و مقامات از جمله رئیس جمهور به صراحت از حمایت از این بازار سخن گفته است. جزئیات بیشتر

    همتی: کانال انتقال سیاست ها، دالان نرخ سود است

    رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی نوشت: آخرین آمار نقدینگی، علیرغم تکالیف قانونی تنخواه و هزینه های کرونا در ابتدای سال، حاکی از رشد 6.2 درصدی نقدینگی تا 15 خرداد است. با توجه به اقدامات در دست اجرا، پیش بینی می شود رشد نقدینگی امسال به مراتب کمتر از رشد سال قبل بشود. صاحب نظران اقتصادی می دانند که در چارچوب جدید سیاست پولی بانک مرکزی، کانال انتقال سیاست ها دالان نرخ سود است و هیات عامل بانک مرکزی سیاست تنظیم نرخ ها در دالان را به سمت تورم هدف انجام می دهد. مرحله اول آن از شنبه و با افزایش 2 واحدی کف دالان انجام می‌شود.

    چرایی افزایش قیمت خودرو از زبان یک مقام مسئول

    معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره افزایش قیمت خودرو در بازار و چرایی این اتفاق، توضیح داد: صنعت خودرو یک نیاز واقعی دارد که بیشتر از یک میلیون تا یک میلیون و 100هزار دستگاه نیست، لذا بخشی از نیازی که در طرح‌های پیش فروش خودرو و حتی بازار وجود دارد، کاذب است. وی افزود: در طرح‌های پیش فروش خودرو توسط شرکت‌های خودروسازی، جمعیت زیادی ثبت نام می‌کنند، در حالی که همه ثبت نام کنندگان نیازمند خودرو نیستند و بخشی از اعلام نیازها و ثبت نام‌ها به دلیل اختلاف قیمت بازار و کارخانه است و این رشد تقاضا به منزله آن است که شرکت‌های خودروسازی با نیاز حبابی شکل، مواجه شدند.

    زرندی با بیان اینکه سال گذشته شرایط تولید خودرو به مراتب سخت‌تر از امسال بود، افزود: در سال 98 با وجود چالش‌های متعددی که صنعت خودرو از نظر تامین قطعه با آن روبه رو بود، حدود 900 هزار دستگاه خودرو تولید شد و امسال پیش بینی ما این است که با بهتر شدن شرایط، شرکت‌های خودروسازی به تولید یک میلیون و 100 هزار خودرو دست پیدا کنند. وی گفت: هدف گذاری امسال وزارت صنعت و شرکت‌های خودروسازی این است که نیاز جامعه را پوشش دهیم، برای این منظور بخشی از نیاز مردم برای خرید خودرو در قالب طرح‌های پیش فروش انجام شد که این طرح توانست آرامشی در بازار خودرو ایجاد کند و از طرفی با عرضه خودرو که توسط شرکت‌های خودروسازی اتفاق می‌افتد، آرامش کوتاه مدت به بازار خودرو داده می‌شود. شرکت‌های خودروسازی نسبت به تحویل خودرو در طرح فروش فوق العاده (تحویل سه ماهه) اقدام می‌کنند اما این امر با غافل شدن از تعهدات گذشته و بلند مدت نیست.

    کاهش 450 تومانی قیمت دلار در صرافی های مجاز

    در پایان معاملات روز گذشته، هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ 18800 تومان از مردم خریداری و در مقابل با افت 450 تومان به نرخ 18850 تومان به متقاضی دریافت دلار آمریکا فروخته شد. همچنین در صرافی‌های مجاز، هر اسکناس یورو به نرخ 20900 تومان از مردم خریداری و در مقابل به نرخ 20950 تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که نسبت به نرخ پایانی روز قبل، 450 تومان کاهش داشته است.

    چه عواملی باعث شد، قیمت دلار در سراشیبی کاهشی قرار بگیرد؟

    تابناک اقتصادی: آنچه از روند جریان معاملات ارزی دیروز احساس می شد، گویای این بود که عرضه های سنگین همچنان با نرخ های حاشیه بازار ادامه داشته و تمام تقاضاهای بازار پوشش داده شده است. شنیده ها از بازار ارز حاکی از آن بود که روز گذشته هم بازارساز فعالانه وارد عرصه شد. براساس اطلاعات دریافتی از جریان معاملات بازار ارز، در پایان روز گذشته، حدود 93 میلیون دلار به صورت اسکناس عرضه شده است؛ بنابراین، حدود 4 میلیون یورو نیز به صورت اسکناس عرضه صورت گرفته لست. بنا به اظهارات صرافی ها، روز گذشته شرایط به گونه ای بود که از آغاز معاملات تا حوالی ساعت 12 ظهر، شاهد کاهش حدود 450 تومانی دلار در بازار سبزه میدان بودیم. این نشانه ها گواهی بر اینست که خوشبختانه می توان به روند کاهشی اقدامات بازارساز در دو روز گذشته امیدوار بود و نتیجه گرفت که مقاومت بازار شکسته شده و نرخ ارز در سراشیبی کاهشی قرار گرفته است. با این حال این نزدیک شدن نرخ دلار به کانال 18 هزار تومان، از طریق همزمانی سیاست های پولی و ارزی محقق شد. به بیان دیگر سیاست گذار پولی با دو اقدام دیگر تلاش کرد ارزش پول ملی را در برابر ارز محافظت کند. افزایش نرخ بهره کف از سوی بانک مرکزی و فروش بیش از 6 هزار میلیارد تومان اوراق در بازار بین بانکی دو خبری بودند که روز چهارشنبه، سیگنال مهمی را به بازارها مخابره کردند. نرخ سود سپرده‌گذاری در بانک مرکزی با 2 درصد افزایش به 12 درصد رسید. این سیاست می‌تواند منجر به افزایش نرخ سود در بازار بین بانکی و به تبع آن، نرخ بهره ریال در بازارها شود. از طرف دیگر خبر دوم، حراج اوراق دولتی در بازار بین بانکی بود. تاکنون حدود 17 هزار میلیارد تومان اوراق دولتی فروش رفته است. تامین کسری بودجه از این کانال، فشار بر پایه پولی و چاپ پول را کاهش می‌دهد و در نتیجه نیروی محرکه تورم، کمرنگ‌تر از قبل خواهد شد.

    80 درصد مرزهای تجاری ایران باز شد

    حسین مدرس خیابانی در بازدید از یک واحد صنعتی در شهرستان ساوجبلاغ که با حضور استاندار البرز برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به فرمایش های رهبر معظم انقلاب و تاکید ایشان بر جهش تولید، این موضوع مساله محوری و مورد توجه وزارت صمت است. وی با بیان اینکه صادرات، ارز آوری، اشتغال، مسائل اجتماعی و امنیتی‌ با  افزایش تولید مرتفع می‌شود، خاطرنشان کرد: مهمترین اقدامی که در سال 99 مورد هدف وزارت صمت است، بحث تامین مواد اولیه بود که تلاش کردیم از منابع دیگر تامین کنیم. مدرس‌خیابانی افزود: در ماه‌های ابتدای سال، شاهد ایجاد شکاف عمیق در بحث تجارت و صادرات بودیم که علت آن تنها شیوع کرونا ویروس بود و خوشبختانه شرایط امروز به حالت قبل از شیوع کرونا بازگشته و در حال جبران هستیم. سرپرست وزارت صمت با بیان اینکه صادرات در سال‌جاری  41 میلیارد دلار هدف گذاری صادرات است، گفت: در حال حاضر 80 درصد مرزهای تجاری‌ ایران که پس از شیوع ویروس کرونا تعطیل شده بود، پلکانی باز شده و تقریبا صادرات روال عادی به گرفته است.

    افت نرخ سکه به دنبال کاهش نرخ دلار

    در معاملات دیروز بازار طلا و سکه تهران، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با کاهش قیمت نسبت به روز قبل، به رقم 8 میلیون و 350 هزار تومان رسید. بهای سکه امامی پیش از این از میانه کانال 8 میلیون تومان نیز عبور کرده بود. همچنین هر قطعه سکه تمام طرح قدیم در بازار امروز به رقم 8 میلیون و 100 هزار تومان رسید که نسبت به روز چهارشنبه، با کاهش قیمت همراه شد. هر نیم سکه بهار آزادی نیز در آخرین روز هفته 4 میلیون و 300 هزار تومان قیمت گذاری شد که نسبت به روز قبل ارزان‌تر شده است. هر ربع سکه بهار آزادی به رقم 2 میلیون و 400 هزار تومان رسید. هر سکه یک گرمی نیز در بازار امروز یک میلیون و 280 هزار تومان قیمت گذاری شد. هر مثقال طلای 17 عیار که به عنوان مبنا برای محاسبات نرخ گذاری است، 3 میلیون و 510 هزار تومان قیمت گذاری شد. همچنین هر گرم طلای 18 عیار در پایان فعالیت بازار امروز، به رقم 801 هزار تومان معامله شد.

    جدیدترین خبر از کمک ودیعه اجاره مسکن

    معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: روز شنبه در ستاد ملی مبارزه با کرونا کمک ودیعه اجاره به قشرهای کم درآمد تصویب می‌شود، رقم آن فعلا مشخص نیست، اما قطعاً بلاعوض نخواهد بود. جزئیات بیشتر

    کاهش قیمت نفت با رکورد ابتلا به بیماری کووید 19 در برخی ایالات‌های آمریکا

    دیروز در بازار‌های جهانی قیمت هر بشکه نفت برنت با 16 سنت کاهش به قیمت 40 دلار و 15 سنت به فروش رفت. نفت وست‌تگزاس آمریکا هم کاهش 27 سنتی داشت و بشکه‌ای 37 دلار و 74 سنت معامله شد. بنزین هم کاهش 4.7 دلاری داشت و گالنی 114 دلار و 94 سنت معامله شد. نفت کوره و گازوئیل هم کاهش‌هایی به ترتیب 2 و 5.7 دلار را تجربه کردند. رویترز نوشت: امروز قیمت نفت تحت تأثیر رکورد افزایش ذخایر نفت آمریکا و همچنین تشدید ویروس کرونا که تقاضا برای نفت را در پاره‌ای از ابهام فرو برده کاهش یافت. بر اساس آمار‌های اداره اطلاعات انرژی آمریکا ذخایر نفت خام این کشور 1.4 میلیون بشکه افزایش یافت که باعث شد قیمت نفت کاهش یابد. البته کاهش ذخایر بنزین و افزایش تقاضا تا حدود زیادی مانع از افت بیشتر قیمت نفت شد. قیمت نفت خام بیشتر تحت تأثیر بیشتر شدن شمار مبتلایان به بیماری کووید 19 بوده است. بیماران جدید در برخی از ایالات آمریکا و استرالیا افزایش یافته و بیشترین میزان را در دو ماه گذشته ثبت کرده اند؛ بنابراین، افزایش بیماری‌ها تقاضا برای طلای سیاه را تحت تأثیر قرار داده است.

    قیمت مرغ گران تر شد!

    بر اساس مشاهدات میدانی قیمت مرغ در خرده فروشی های سطح شهر تهران از 17 تا 19هزارو500 تومان است و این در حال است که کمتر از یک هفته گذشته با قیمت 13تا 14هزارو500 تومان عرضه می شد. یعنی در کمتر از یک هفته با افزایش قیمت حدود 5 هزارتومانی مواجه شده است. تخم مرغ نیز در هفته‌های گذشته، شانه‌ای 19 تا 22 هزارتومان بود که در حال حاضر به شانه‌ای 27 تا 30 هزار تومان رسیده است. در این راستا، مهدی یوسف خانی رییس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی به ایسنا گفت: قیمت مرغ با توجه به افزایش قیمتی که در این یک هفته اخیر داشته است، برای مصرف کننده 18 هزارو 500 تومان و قیمت عمده آن یعنی تحویل درب مغازه17 هزارو300تومان است. وی اضافه کرد: تخم مرغ نیز در حال حاضر کیلویی 13 هزارو 500تومان و شانه‌ای 27 هزارتومان در خرده فروشی ها عرضه می شود.