سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانلود نرم افزار کامپیوتر و اندروید


نیازمندیهای مهناد -درج آگهی رایگان - تبلیغات رایگان - تبلیغات اینترنتی - خرید و فروش بی واسطه

نظر
&

قطعات دوربین مداربسته


 

 

  • قطعات دوربین مداربسته

    به گزارش ایسنا، بنابراعلام فراگستر الکترونیک، در این متن، به معرفی اجزا و قطعات دوربین مداربسته می پردازیم. اجزا و قطعات در همه دوربین ها یکسان نیستند و بر اساس نوع دوربین مداربسته، با هم تفاوت دارند.

    در مقالات پیشین در خصوص انواع دوربین مداربسته، توضیحات جامعی را شرح دادیم که می تواند در تشخیص دقیق قطعات، کمک کننده باشد.

    به صورت کلی، قطعات دوربین مداربسته شامل: بدنه یا کیس، محفظه درب پوش شیشه، IR، برد اصلی و کابل، ماژول و موتور (در دوربین اسپید دام) و لنز، ICR و اجزای آن ها، می باشد.

    . بدنه یا کیس دوربین مداربسته

    کیس دوربین، بخش مهمی از قطعات دوربین مداربسته محسوب می شود که نقش محافظت کلی از دوربین و سایر اجزای بیرونی و خارجی آن در هنگام ضربه و عوامل محیطی را ایفا می کند.

    به صورت کلی، جنس کیس آن ها از جنس پلاستیک و یا فلز هستند. در حال حاضر، کیس اکثر دوربین های مداربسته جدید، از قابلیت IP67، مقاومت در مقابل گرد و غبار، رطوبت و آب، پشتیبانی می کنند. بدنه دوربین، علاوه بر محفظه روکشی دوربین، شامل براکت، پایه، پیچ و ... می شود، هر یک در عدم نفوذ آب به داخل دوربین تاثیر گذار است.

    کیس برخی از دوربین ها نیز بر اساس استاندارد IK10، طراحی شده اند که مطابق با استانداردهای این ویژگی در مقابل ضربه مقاوم هستند. کیس دوربین های ضد انفجار نیز از استیل مقاوم در مقابل اکسایش تهیه شده اند که در صورت هر گونه اختلال و جرقه درون کیس دوربین، هیچ گونه دود یا گازی به بیرون (محیط های نظامی و پالایشگاهی) تراوش نمی کنند و انفجاری صورت نمی گیرد. دوربین ها، بر مبنا شکل ظاهری و نوع کیس دسته بندی می شوند و دارای کارایی های متفاوت خواهند بود.

    . درب پوش شیشه ای

    این قطعه، نقش محفاظت از لنز، IR و حتی قسمت های داخلی از دوربین را ایفا می کند. جنس این شیشه و اجزای جانبی آن می بایست مانع از ایجاد بازتاب نور شود. توجه داشته باشید هر گونه آلودگی، قطرات آب، گرد و غبار سبب انعکاس نور در لنز  و در نهایت خرابی تصاویر خواهد شد.

    اغلب، این درب پوش شیشه ای در دوربین مداربسته دام و اسپید دام و ضد انفجار، به صورت حباب طراحی شده اند.

    . IR

    این بخش از دوربین، معمولا دارای یک برد مخصوص به خود است و نقش حائز اهمیتی را از مجموعه قطعات دوربین مداربسته بر عهده دارد، چرا که محبوبیت بیشتر دوربین های مداربسته، بیشتر به علت حفظ امنیت محیط پیرامون در شب است.

    در صورت تشخیص فتوسل در خصوص تاریک شدن محیط یا کم نور شدن محیط، LED IR دستور روشن شدن دریافت می کند و تمام این فرآیند، سبب ارائه تصاویر سیاه و سفید در شب می شود.

    در دوربین های مداربسته سوپر استارلایت، IR حذف شده، چرا نیازی به وجود این قطعه در این سری دوربین ها نمی باشد.

    . لنز، ICR و اجزای آن ها

    همانطور که می دانیم، لنز یک عامل تاثیرگذار در ارائه تصاویر با رزولوشن بالا در دوربین مداربسته است. لنزها انواع مختلفی دارند که متناسب با نوع و مدل دوربین، در طراحی آن ها استفاده می شوند.

    . برد اصلی دوربین مداربسته

    برد دوربین، پر اهمیت ترین بخش و راه انداز اصلی یک دوربین است. هر دوربین مداربسته، بنا به مدل و نوع تکنولوژی ممکن است دارای دو یا چند برد الکترونیکی باشد که می توان به برد های IR ،POE، تغذیه، برد اصلی، برد PTZ ( در دوربین های اسپید دام )  و ... اشاره کرد.

    برد اصلی دوربین، مجموعه ای از قطعات الکترونیکی اصلی را شامل می شود که هر گونه آسیب و اختلال در این برد، سبب از کار افتادگی دوربین یا بخشی ازعملکرد آن می شود.

    . کابل

    بنا به نوع دوربین مداربسته، نوع کابل متفاوت خواهد بود، تغذیه مناسب را به مدار اصلی دوربین مداربسته می رساند که در هنگام نصب دوربین می بایست به شرایط استانداردی را رعایت کرد که کابل دوربین آسیب نبیند.

     دوربین تحت شبکه دارای دو کابل برق و شبکه است که این کابل شبکه در صورت پشتیبانی دوربین از قابلیت POE، می تواند تغذیه لازم را به برد دوربین برساند و از طرفی سیگنال ها و دیتاهای تصویر را از طریق همین کابل به کلاینت یا دستگاه ذخیره ساز ارسال می شود.

    دوربین در بستر آنالوگ، نیز دارای دو کابل است که شامل یک کابل تغذیه و یک کابل برای ارسال تصاویر به دستگاه ذخیره ساز است.

    در برخی از دوربین ها که دارای قابلیت آلارم و صدا هستند، کابل های بیشتر به عنوان ورودی و خروجی صدا و هشدار وجود دارد.

    کلام آخر در خصوص قطعات دوربین مداربسته

    در این متن به شرح مختصری از قطعات دوربین مداربسته پرداختیم، که هر گونه آسیب به این قطعات، سبب اختلال در ارائه تصاویر در دوربین ها می شود. دوربین های مداربسته از جمله اسپید دام، حرارتی، صنعتی و...  دارای پیچیدگی های بیشتری هستند لذا قطعات بیشتری را نیز شامل می شوند.

    انتهای رپرتاژ آگهی